Als medewerkers niet tevreden zijn hoor ik vaak tijdens mijn trainingen: “De communicatie in ons bedrijf is niet goed”. Als ik dan vraag: “Hoe zou het dan moeten zijn?” hebben ze vaak niet direct een antwoord. Ik reageer dan meestal. “Niemand is perfect, hier heb ik enkele voorbeelden wat jou bijdrage zou kunnen zijn voor verbetering, begin bij jezelf”. Ze worden dan nieuwsgierig en enthousiast. Ook de omgang met klanten wordt uitgebreid behandeld, hoe ga je om met klachten en weerstand van klanten. KW-training kan u daarbij helpen met een communicatietraining op maat. Iedereen is gebaat bij tevreden medewerkers en klanten. Deze training is met praktijkoefeningen en ik behandel oa: de eerste indruk, non-verbale communicatie, oprecht luisteren/aandacht, LSD (luisteren-samenvatten-doorvragen), feedback geven, klachtafhandeling, omgaan met weerstand, ruis, (commercieel) gedrag en klantbenadering. Neem vrijblijvend contact met mij op voor een gesprek.
Tijdens de training
Wat wordt er behandeld:
-
Communicatiestoornissen
-
Verbale- en non-verbale communicatie
-
Waarnemen en interpreteren
-
LSD
-
Klachtafhandeling
-
Feedback geven en ontvangen
